Data-, Salgs- og leveringsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser 

1. Personoplysninger

Total Computer Solution (TCS) er ansvarlig for indsamling og behandling af persondata. De personlige oplysninger som du indtaster under et køb (navn, adresse, postnr, by, e-mail, fødselsdato), bruges udelukkende til ordre-behandling, og bliver ikke videregivet til andre. Ud over de personlige oplysninger logges også ip-adresse, samt evt. link Disse oplysninger bruges udelukkende til statistik og ved sager omkring misbrug/svindel. Alle personlige oplysninger gemmes i 5 år for at lette en fornyet handel og af hensyn til efterforskning af evt. svindel - desuden har vi ifølge regnskabsloven pligt til at opbevare disse informationer i minimum 5 år. Hvis du er oprettet som kunde, men aldrig har købt en vare hos os - kan du anmode om at vi sletter dine data, ved at sende en e-mail til mlw@t-c-s.dk. Som kunde har du altid ret til at gøre indsigelse mod registrering og ret til indsigt i henhold til reglerne i persondataloven. Kundeoplysningerne sendes/opbevares på krypteret server, og ved betaling med betalingskort, sendes disse oplysninger direkte krypteret til vores betalingsudbyder. TCS har IKKE adgang til dine kortoplysninger. TCS anvender kun midlertidige cookies (som ikke gemmes på din computer) under dit besøg på vor side, og disse indeholder ikke fortrolige oplysninger. Dette betyder at du trygt kan handle hos TCS. TCS forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Du giver ved gennemført køb, din tilladelse til, at TCS på oprette dig som kunde og beholde dine data fortroligt i deres system så længe som kundeforholdet eller lovgivningen kræver det.

TCS vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Den dataansvarlige på tcs-shop.dk, tcsshop.dk og tcs-shop.dk er Michael Lyng Wøldike

Du vil gennem Trustpilot og e-mærket, der har fået oplyst dit navn og mail adresse, have mulighed for at vurdere os efter endt handel.

2. Bestilling

Du kan bestille via Internet eller telefon. Når du bestiller via Internet modtager du en ordrebekræftelse straks i din browser og senere via E-mail (såfremt du har opgivet korrekt E-mail adresse). Hvis du vil rette i din ordre inden den er afsendt til os, kan du rette den i Indkøbskurven - hvis du vil rette i ordren efter den er afsendt til os - kan du sende en mail til mlw@t-c-s.dk og oplyse hvad du ønsker der skal rettes. Varer der er afsendt som pakke, kan herefter følges på vor hjemmeside via vor Track & Trace side - og der bliver automatisk fremsendt stregkode når pakken er afsendt. Alle kontrakter indgås på dansk. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til tcs@tcs-shop.dk Du kan se hvilke muligheder du har for betaling i punkt 3.


3. Priser og Betaling

Alle priser er i DKK og incl. 25% moms, hvor intet andet nævnes, og der tages forbehold for force majeure. Alle priser er excl. forsendelsesomkostninger. Der kan betales med Dankort, Visa, MasterCard, American Express, Discover (Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes), PayPal, check og bankoverførsel via Jyske Bank Reg nr. 5067 Konto nr. 0002008088. Ved bankoverførsel eller betaling med check, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

4. Fragt / Fremsendelse

Vi har Gratis fragt på pakker uden omdeling ved alle ordre over 499 inklusiv moms.
Alle varer sendes med Post Danmark eller GLS, og varer tilstræbes afsendt samme dag, såfremt vi har modtaget din ordre / betaling inden kl. 12.00 på afsendelsesdagen. Priserne på forsendelsesomkostninger fremgår af forsendelses takster eller de oplyste forsendelsesomkostninger ved købet af varer i shoppen. Leveringstiden er som standard på 1 til 5 hverdage, men kan ved ikke lagervarer være længere. Dette vil i så fald blive oplyst i mail korrespondance.

Fragtpriserne er som følger:

Privat:
Uden omdeling:
Op til 1 kg, kr. 49,00, op til 5 kg, kr. 60,00, op til 10 kg, kr. 77,00, op til 15 kg, kr. 99,00, op til 20 kg, kr. 126,00.

Med omdeling:
Op til 1 kg, kr. 69,00, op til 5 kg, kr. 80,00, op til 10 kg, kr. 97,00, op til 15 kg, kr. 119,00, op til 20 kg, kr. 146,00.

Erhverv (Volumenvægt):
Med omdeling (eksl. moms):
Op til 1 kg, kr. 75,00, op til 5 kg, kr. 85,00, op til 10 kg, kr. 100,00, op til 15 kg, kr. 120,00, op til 20 kg, kr. 140,00, op til 30 kg, kr. 180,00, op til 40 kg, kr. 2200,00, op til 50 kg, kr. 250,00, over 50 kg, kr. 250,00 + kr 10,00 pr. kg.

5. Service under reklamationsperioden

Ved behov for service, kan du kontakte os på tcs@tcs-shop.dk eller ringe på tlf. +4526591413. Når du kontakter os, bedes du have fakturanummer klar. Varer der returneres til os i forbindelse med reklamation, bør sendes med Post Danmark vedlagt en fyldig fejlbeskrivelse, samt en kopi af købsfakturaen og RMA-NUMMER UDEN PÅ PAKKEN. Vi anbefaler at returnere varer til os som FORSIGTIG PAKKE (ikke som brev) - da du så får en stregkode hvorpå varen kan følges og ved bortkomst eller beskadigelse kan du gøre Post Danmark ansvarlig - det kan du ikke på brev forsendelser eller hvis du undlader at mærke med ”forsigtig”. Status på reklamationssag kan herefter ses på vor hjemmeside - via det tildelte RMA nummer. Varer til reparation vil blive returneret hurtigst muligt. Såfremt der er fejl på varen vil denne blive sendt gratis tilbage til dig. Kan vores teknikker ikke finde fejl på et returneret produkt, vil den blive returneret - med et gebyr på mellem 50 og 200,- DKK + forsendelse. Kontakt os for at få oplyst gebyrets størrelse, hvis din reklamation er uberettiget. Varer sendt til os på opkrævning vil blive nægtet modtagelse. Du har også mulighed for at aflevere varen, på vores kontor, på adressen: Munkevej 18, 6760 Ribe. (husk at gemme den kvittering du får, på at du har afleveret varen til reklamationsbehandling)

Du kan kontakte os på alle hverdage mellem 8 og 17 på tlf.: +4526591413 eller på mail mlw@t-c-s.dk. Vi forsøger at besvare alle henvendelser inden for 24 timer, men ved særlige forespørgelser eller i spidsbelastnings perioder, f. eks ferie, kurser etc. vil der kunne gå op til 5 hverdag inden besvarelse.

6. Reklamationsret/garanti:

Der er på alle produkter som minimum den lovpligtige 2-årige reklamationsret, og på en del produkter giver producenten selv yderligere garanti på produktet. Denne udvidede garanti er en fabriksgaranti og således TCS uvedkommende. Skulle varen mod forventning gå i stykker inden for 2 års fristen: Varer der er under et halv år byttes straks til nyt fra vort lager såfremt dette er muligt (vi har en tilsvarende vare på lager) ellers repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, med mindre fejlen skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, og at vi i øvrigt er enige i reklamationen. Varer der er over 1/2 år behandles som almindelige reklamationer og der er således reklamationsret i 2 år fra købsdatoen, her er det dog op til køber at bevise at fejlen var til stede ved købets indgåelse. TCS kan ikke drages til ansvar for tabte data, som opstår fordi kunden fejl monterer eller på anden måde bruger et produkt eller monterer et produkt forkert eller hvis der sker skade på produktet under evt. returnering til TCS. HUSK DERFOR ALTID AT LAVE BACKUP SÅFREMT DU HAR DATA DER IKKE MÅ GÅ TABT. Varer sendt til os på opkrævning vil blive nægtet modtagelse.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.  Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

7. Retur / Fortrydelse (Privat)

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på mail mlw@t-c-s.dk, telefon +4526591413 eller vores fortrydelsesformular. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan hente vores fortrydelsesformular her           

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for forsendelser der er tungere end 20 kg. 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:                                                                                                                    

  1. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på eller installeret,
  2. Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,


Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller ved installation af computersoftware.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

TCS
Spurvevej 3
6000 Kolding

Ved returnering bedes du bruge Post Danmark - IKKE alternative pakke distributører. Varen skal sendes forsvarligt emballeret sammen med en kopi af faktura eller oplyse fakturanummer. Send varen som pakke med omdeling.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops.

8. Retur / Fortrydelse (Erhverv)

Kunden har returret indtil 8 dage efter leveringen på den af kunden opgivne adresse. Varen skal returneres i original og salgsbar emballage. Ordrer på skaffevarer kan dog ikke annulleres eller returneres, med mindre varen er væsentligt behæftet med mangler. Ved køb af software og/eller lyd- eller billedoptagelser gælder returretten kun, så længe kunden ikke har brudt forseglingen. Kunden afholder selv omkostningerne ved returnering af varer til TCS, og bærer selv risikoen for varen indtil modtagelse hos TCS. Varer, der returneres, skal være forsynet med et returnummer udleveret af TCS. Returnummeret udleveres ved at kontakte tcs@tcs-shop.dk med angivelse af kundenavn, kundenummer, ordrenummer og varenummer. Forsendelser der ikke er behørigt mærket med returnummer afvises. Kunden har ret til at få returneret et beløb svarende til den af kunden erlagte pris for varen, når TCS har godkendt den returnerede vare. Håndteringsomkostninger, forsikring, forsendelse, gebyrer mv. returneres ikke. 

9. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Michael Lyng Wøldike Damm på enten mail mlw@t-c-s.dk eller telefon +4526591413. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes hus, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:Naevneneshus.dk

Link til det europæiske klagesystem ODR kan ses her!

Salgs- og leveringsbetingelser er opdateret pr. 17-09-2021